70 12 03 03
Åben:

Gennem Indokina på cykel

GRUPPEREJSE MED GUIDE. Gennem Indokina på Cykel er en fantastisk cykelferie med en international gruppe og guide, som tager jer fra et pulserende Bangkok, gennem hjertet af Indokina (inkl. Cambodia) til Ho Chi Minh City i Vietnam. Her få I virkelig meget cykelferie for pengene, og turen kræver kun almindelig, god form. Dagsdistancerne er overkommelige, og I cykler ad mindre asfaltveje det meste af tiden. Kedelige strækninger tilbagelægges i bus.
På rejsen gennem Indokina udforsker I nogle af de mest uberørte hjørner af Sydøstasien og møder en række af de meget forskellige kulturer, der gør dette område så eksotisk og dragende.
Det landlige sydøstlige Thailand synes uendelig langt fra Bangkoks travle gader, og med cyklen som transportmiddel kommer I langt væk fra de gængse turistruter.
I Cambodia udforskes de storslåede jungleruiner Angkor Wat på cykel, men dette lille land har meget mere at byde på.
Det første indtryk af Vietnam fås i det frodige Mekong floddelta, hvor transporten foregår i både på kanalerne eller ad små stier mellem de frodiggrønne rismarker, der strækker sig som et kludetæppe mod horisonten.
Turen slutter i storbyen Ho Chi Minh City, hvor cykler også synes at være blandt de lokales foretrukne transportmidler.
Gennem Indokina på Cykel er tilrettelagt i samarbejde med britiske Exodus, som er verdensførende inden for oplevelsesrejser i grupper. Denne tur er gennemtestet, så I har sikkerhed for de bedst mulige oplevelser.

Kom til gratis foredrag om Vietnam, Cambodia og Laos – læs mere her.

17 dage fra 23.995 kr. 

Turens højdepunkter

  • Gennemtestet cykelferie
  • Cykelleje inkluderet
  • International gruppe med guide
  • Tre lande på én rejse
  • Uberørte områder af Sydøstasien
  • Eksotiske kulturer
  • Store naturoplevelser
  • Læs minikatalog om Exodus

Dagsprogram

Dag 1: Afrejse fra Danmark til Bangkok

Fra Danmark flyver I mod Bangkok.

Dag 2: Ankomst til Bangkok

 Ankomst til Bangkok

Ved ankomsten til Bangkok bliver I kørt til et centralt beliggende hotel i byen.

Dagen er til fri disposition. Bangkok blev grundlagt i 1782 af Rama d. 1. Blandt thaier kaldes Bangkok dog aldrig andet end Krung Thep, “Englenes By”. Thailands pulserende hovedstad med næsten otte millioner indbyggere er en hektisk og sprudlende by, der ikke kan undgå at påvirke jer.

Byen er et skrækeksempel på dårlig byplanlægning, men måske er det netop byens kaos, der gør Bangkok til så intens en oplevelse. Det første indtryk er de futuristiske skyskrabere i glas og beton, men når I kommer ned i gadeplan, dukker kontrasterne for alvor op. I vrimlen af osende tuk-tuker, biler, taxaer og motorcykler, finder I gyldne templer side om side med imponerende stormagasiner.

Om aftenen kan I deltage i en middag med resten af gruppen, eller I kan udforske byen, hvor farvestrålende neonreklamer og duften fra gadekøkkenerne breder sig i gaderne.

Dag 3: Bangkok – Khao Yai (60 km på cykel)

 Bangkok – Khao Yai (60 km på cykel)

Fra morgenstunden mødes I med jeres turleder på jeres hotel. I lægger hurtigt storbyen bag jer og kører mod de frodige landskaber omkring Khao Yai nordøst for Bangkok. Turen til Khao Yai giver de første indikationer af det Thailand, der venter de næste par dage.

Dagens cykelrute er 80 km lang, så vi anbefaler, at I kun cykler hele ruten, hvis I har vænnet jer til varmen. Bliver det for varmt kan du altid tage med support-bilen. Ruten går ad mindre veje og stier gennem små byer, forbi klostre og langs grønne rismarker.

I ankommer til hotellet om eftermiddagen, hvor I har tid til at slappe lidt af, inden I om aftenen kan lære resten af gruppen at kende over nogle lækre lokale retter.

Dag 4: Ad bagveje gennem Thailand (67 km på cykel)

 Ad bagveje gennem Thailand (67 km på cykel)

Thailand har mange fantastiske små bagveje mellem rismarker og landsbyer, der sjældent ser en turist. Turen i dag er ingen undtagelse.
Vejen snor sig gennem små landsbyer og forbi plantager med gummitræer og eukalyptus samt ris- og kassavamarker. Små bakker vil forekomme, men landskabet er i det store hele fladt.

Den samlede rute i dag er rimelig kort, så der er god tid til at gøre stop undervejs og snakke med de imødekommende thaier. Dagen igennem holder I jer til bagvejene med undtagelse af det sidste stykke mod dagens mål i byen Sa Keaw, der går ad en mere travl vej. Dette stykke tilbagelægge i bus.

Dag 5: Pang Sida nationalparken og Aranyaprathet (89 km på cykel)

Dagen starter tidligt, for I har en lang og spændende dag forude. Igen i dag er den samlede rute rimelig lang, men I behøver naturligvis kun cykle så meget eller så lidt, som I har lyst til.

Første mål er den smukke Pang Sida nationalpark, hvor I stopper ved et stort reservoir omgivet af uberørt jungle. Et mere atmosfærefyldt sted at vaske rejsestøvet af sig er svært at forestille sig, så hold jer endelig ikke tilbage.

Efter en forfriskende svømmetur er det tilbage i sadlen, og lige så stille triller I videre østpå ad smukke veje mod byen Aranyaprathet, der ligger blot 10 km fra den cambodianske grænse.

Dag 6: Cambodia (40-50 km på cykel)

 Cambodia (40-50 km på cykel)

Fra morgenstunden cykler I til grænsen, og efter lidt grænseformaliteter krydser I grænsen og kommer ind i Cambodia og en hel anden verden. Der er enorm forskel på Thailand og Cambodia, og dette ses allerede i den cambodianske grænseby Poipet. Der foregår som regel en livlig grænsehandel i byen, men ellers er der ikke meget at kigge på. Meget mere spændende ting venter forude.

Efter at have krydset grænsen, hvor der skiftes cykler, sætter I jer ind i support-bilen og kører til Siem Reap. Undervejs vil den lokale guide introducere jer til Cambodia og livet i et land, der stadig prøver at lægge de sorte år under Khmer Rouge bag sig. Cambodia er meget fattigere end Thailand, og de landlige scener, der passerer forbi udenfor vinduet, ser ikke ud til at have ændret sig i århundreder. Vejen er i meget dårlig stand, så det er ikke muligt at cykle dette stykke.

Eftermiddagens cykeltur går fra Siem Reap forbi det moderne Wat Athyea tempel, som er bygget på ruinerne af et Angkorisk tempel, til et picnic-område udenfor Siem Reap. Afhængig af hvor megen tid der blev brugt ved grænsen, kan I blive samlet op her og kørt tilbage til hotellet.

Dag 7: Angkor (30-35 km på cykel)

 Angkor (30-35 km på cykel)

Cambodia er et gammelt kulturrige med en lang og spændende historie. Landets ubestridte guldalder var khmerfolkets ældgamle kultur, og et majestætisk minde fra denne tidsalder er den mægtige ruinby Angkor. Herfra regerede khmer kongerne fra det 9. århundrede og seks århundreder frem et enormt rige, der omfattede nutidens Laos, Cambodia, Vietnam og centrale Thailand. En datidens supermagt. Khmerfolkets gamle hovedstad består af langt mere end selve Angkor Wat. Det er et enormt område fyldt med templer, paladser og klostre i sten, der fortæller historien om en af Sydøstasiens store civilisationer. I har hele to dage til at udforske herlighederne i.

I skal naturligvis se Angkor og de øvrige berømte bygningsværker. De forskellige templer er nemlig spredt ud over et stort område men med skyggefulde avenuer imellem. At sno sig ad disse på cykel giver jer et helt unikt perspektiv, og den absolut mest spændende måde at komme rundt mellem de forskellige ruiner på.

Det er værd at starte tidligt for at opleve området, inden de fleste øvrige turister kommer. Turen inkluderer det overvoksede Ta Prohm, hvor kapok-træets fantastiske rødder snor sig om bygningerne, samt Angkor Thom med den Spedalske Konges Terrasse og Bayon templet, der er berømt for dets mange stenansigter og 37 tårne. Selvfølgelig skal I også til det utrolige Angkor Wat med den enorme voldgrav, 3,6 km lange ydre mur og overvældende tårne – det største tempelkompleks i Asien.

Dag 8: Banteay Srei (70 km på cykel)

I dag cykler I til det mere afsidesliggende tempelkompleks Banteay Srei, 35 km fra Siem Reap. Turen gennem rismarkerne og de små landsbyer er ufattelig smuk.
Templet blev bygget i det 10. århundrede og har nogle af de bedste khmer skulpturer. Så selvom komplekset er mindre end gårsdagens, så opvejes dette af de små templers helt enestående udsmykning. Efter besøget cykles der om eftermiddagen tilbage til Siem Reap via nogle af de mindre besøgte Angkor templer.
Hvis man ønsker det, vil det denne eftermiddag også være muligt at besøge den nærliggende sø, Tonle Sap, som er en sideflod til Mekong floden. Her vil det – mod et mindre beløb – være muligt at sejle ud til de flydende fiskerlandsbyer, hvor middagen serveres på en husbåd. Afhængig af hvordan formiddagens cykeltur afvikles, vil denne udflugt måske betyde, at man mister en del eller hele cykelturen retur til Siem Reap.

Dag 9: Phnom Penh

 Phnom Penh

De næste to dage holder I pause fra cyklingen. I stedet tager I til storbyen og oplever Cambodias altid pulserende hovedstad.

Phnom Penh blev i fordums tid regnet som den smukkeste af Indokinas hovedstæder. Selv om skønheden i dag er noget falmet, er Phnom Penh stadig en charmerende by med brede grønne boulevarder, skønne franske villaer, skrøbelige pælehuse og guldbelagte templer, hvorfra munke i safranfarvede dragter myldrer ind og ud.

På turen fra Siem Reap til Phnom Penh er der et stop i den lille by Skuon, der er kendt for en ganske særlig lokal specialitet: Stegte edderkopper.
Ved ankomsten til Phnom Penh venter en sen frokost – med mindre I naturligvis stadig er mætte efter besøget i Skuon! Herefter er det tid at se nærmere på byen.

Dag 10: Phnom Penh

 Phnom Penh

I løbet af dagen har I mulighed for at besøge to steder, der på forskellig vis fortæller om nogle mørke kapitler i Cambodias nære fortid.

Khmer Rouge styrede Cambodia fra 1975 til 1979, og enhver der var uenig i lederen Pol Pots idealiserede ide om en traditionel bondestat blev sat i det brutale torturfængsel S-21. Fængslet er det første af de to steder, I har mulighed for at besøge. Det andet sted er Killing Fields; en enorm massegrav, hvor modstandere blev skudt og begravet. Næsten 2 millioner cambodianere blev dræbt af styret i løbet af disse år. Både S-21 og Killing Fields er unægtelig barske oplevelser. Men de er også en vigtig del af landets historie, og derfor en central oplevelse for alle, der ønsker en dybere forståelse for Cambodia af i dag.

Heldigvis ser Cambodia i dag mod fremtiden med optimisme, og Phnom Penh oplever i øjeblikket lidt af en renæssance. Folk samles igen ved flodbredden for at nyde solnedgangen og slappe af på de mange nye fortovsrestauranter og caféer, der i disse år dukker op overalt i byen.
Phnom Penh byder da også på adskillige mere opmuntrende seværdigheder, som I naturligvis også besøger. Særlig spændende er de smukke franske kolonitidsvillaer og det royale palads med den unikke Sølv-pagode. Pagoden har fået navn efter de 5.000 sølvfliser, der udgør templets gulv. Der er også udmærkede varer at finde på det såkaldte Russiske Marked, hvor I kan købe alt mellem himmel og jord.

Dag 11: På cykel mod Vietnam (64 km på cykel)

 På cykel mod Vietnam (64 km på cykel)

Det er igen tid at skifte storbyen ud med cyklen og de stille bagveje. Den første del af turen foregår i bus, men i den lille by Takeo holder cyklerne klar til dagens cykeltur.

Ruten fører ad asfalterede, flade og relativt stille landeveje til grænsebyen Tinh Bien, hvor I krydser ind i Vietnam. Det betyder også, at cyklerne skal udskiftes med vietnamesiske cykler. I får straks mulighed for at afprøve den nye cykel, for turen til hotellet i Chau Doc byder på cykling gennem frodige, grønne landskaber.

Dag 12: Gennem Mekong floddeltaet (50 km på cykel)

 Gennem Mekong floddeltaet (50 km på cykel)

I dag venter store naturoplevelser, når I cykler dybere ind i Mekong floddeltaets mægtige landskab af grønne rismarker gennemskåret af labyrinter af floder og vandløb. Mange steder vil I se bønder arbejde i rismarkerne, eller fiskere prøve lykken fra bredden. Første del af turen foregår i bil til Long Xuyen, hvor I tager den offentlige båd over floden. Herfra cykler I ad stille bagveje mellem landsbyer og marker til Vinh Long.

En 20 minutters sejltur ad kanalerne tager jer til dagens mål; et lille lokalt pensionat på en ø i deltaet. Resten af dagen kan bruges på at udforske floddeltaet, og hilse på de lokale fiskere og bønder. Dette er en god måde at opleve, hvordan livet leves på disse fjerntliggende kanter.

Denne aften soves under ret primitive forhold i et fællesrum.

Dag 13: Flydende marked og Ho Chi Minh City (35 km på cykel)

 Flydende marked og Ho Chi Minh City (35 km på cykel)

Livet i Mekong floddeltaet er tæt knyttet til de mange kanaler, der gennemskærer området på kryds og tværs. Det gælder også shopping, som I skal opleve denne formiddag på det farverige flydende marked ved Cai Be. Her skifter grøntsager, frugter og andre fornødenheder hænder over rælingen på et væld af både, der fylder kanalen. Senere kigger I nærmere på nogle af de små familievirksomheder, der også findes i deltaet. Ris-popcorn er blandt de meget populære lokale produkter.

Bussen fører jer videre til Cai Lay, hvor I igen bliver genforenet med cyklen på en smuk og meget fredsfyldt cykeltur mellem frugtplantager langs Mekong-floden. Ved My Tho holder bussen klar til at køre jer til Ho Chi Minh City, hvor helt anderledes oplevelser venter.

Dag 14: Ho Chi Minh City på egen hånd

 Ho Chi Minh City på egen hånd

Byen er måske bedre kendt som Saigon, men det officielle navn er i dag Ho Chi Minh City. Uanset navnet er det en by fyldt med kontraster og med fuld fart på. Klassisk fransk arkitektur, buddhistiske templer og moderne højhuse i stål og glas blander sig i skøn forening med lyden fra scootere, cykler og biler, der suser ind og ud mellem hinanden.

Dagen er fri til at udforske denne fascinerende heksekedel på egen hånd – og der er masser at tage fat på. Saigon River, Ben Thanh Market, Reunification Palace og Notre Dame katedralen er alle indenfor let gåafstand.

Eller find en cykeltaxa og udforsk Krigsmuseet, der fortæller den vietnamesiske fortolkning af Vietnamkrigen.
For de der er interesserede, kan en udflugt til Cu Chi tunnellerne arrangeres lokalt.

Dag 15: Afrejse

Morgenen er fri til de sidste oplevelser i Ho Chi Minh City, inden turen går mod lufthavnen, hvor hjemrejsen kan begynde.

Forlæng rejsen
I kan vælge at forlænge jeres rejse på egen hånd. Kontakt os venligst for mere information.

Dag 16: Ankomst til Danmark

I ankommer til Danmark.

SÆRLIGT OM REJSEN

Oplevelserne på cykel er centrale på denne rejse, der tager jer langt væk fra de gængse turistruter og lader jer opleve ukendte sider af disse fascinerende lande i et stille og roligt tempo. Men det betyder ikke, at I skal være Tour de France-ryttere for at kunne deltage. Tværtimod. Vejene er primært gode asfalt- eller grusveje, og terrænet er relativt fladt. Dagsdistancerne ligger i gennemsnit på 51 km, og tempoet vil være afslappet.

Denne rejse er udarbejdet i samarbejde med det britiske rejsebureau Exodus, der gennem mere end tre årtier har været blandt verdens førende udbydere af aktive rejser til alle hjørner af kloden.

I dag tilbyder Exodus næsten 500 unikke og eksotiske rejser, der lader jer opleve verdens mest fantastiske destinationer, kulturer, landskaber og dyreliv på en både aktiv, komfortabel og spændende måde.

Alle Exodus rejser foregår i mindre internationale grupper, og der er engelsktalende guide med på dem alle. Læs mere om disse unikke rejser her.

Exodus kode: MOC

Prisinformation

Gennem Indokina på cykel - 17 dage fra 23.995 kr.

Inkluderet i prisen

  • Flyrejse København til Bangkok og retur fra Ho Chi Minh
  • Lufthavnsskatter- og afgifter
  • Morgenmad hver dag
  • 1 x middag
  • Cykeltur som beskrevet i programmet
  • Leje af cykel
  • Engelsktalende guide og support-bil
  • 12 overnatninger på simple turistklasse hoteller
  • 1 overnatning i et simpelt homestay
  • Administrationsgebyr og konkursdækning i henhold til rejsegarantifonden

Ikke inkluderet i prisen

  • Afbestillingsforsikring
  • Rejseforsikring
  • Visum til Cambodia ca. 30 USD opkræves ved indrejse – to pasfotos skal medbringes
  • Måltider udover de nævnte
  • Personlige udgifter, drikkevarer og drikkepenge

 

Pris pr. person
i delt dobbeltværelse

Rejseperiode 2016-17
ved 2 voksne
23.995 kr.
Tillæg for enkeltværelse
Kontakt os for pris

Senere afrejse
ved 2 voksne
Kontakt os for pris
Tillæg for enkeltværelse
Kontakt os for pris

Afrejser

Rejsen Gennem Indokina på Cykel har afrejse hver uge næsten alle uger om året. Landarrangementet starter i Yangon på søndage. Se afrejsedatoer og yderligere information om Gennem Indokina på Cykel her.

Fraprisen er vejledende

Der tages forbehold for eventuelle tillæg grundet højtider, særlige begivenheder og lignende samt den aktuelle pladssituation på bestillingstidspunktet.

Lignende rejser


Antarktis, South Georgia og Falklandsøerne

Antarktis, South Georgia og Falklandsøerne

Tag med på det ultimative krydstogt ved Antarktis og oplev det rige dyreliv på South Georgia og den britiske stemning på Falklandsøerne, inden I sejler langs Antarktis’ kyster helt ned til den sydlige polarcirkel.

LÆS MERE

27 dage fra 162.500 kr.

Ekspedition til Nordpolen

Ekspedition til Nordpolen

Rejs i de legendariske opdagelsesrejsendes fodspor til Nordpolen med verdens kraftigste isbryder og plant dit eget flag på 90 grader nord. På vejen besøges også Franz Josef Land.

 

LÆS MERE

14 dage fra 215.000 kr.

Smuttur til Svalbard, sommer

Smuttur til Svalbard, sommer

Aldrig har den vilde arktiske natur været mere tilgængelig. Flyveturen til Svalbard er kort, så med 5 dage til rådighed er der god tid til at opleve polarområdernes enestående natur og dyreliv.

LÆS MERE

5 dage fra 8.995 kr.

Smuttur til Svalbard, forår og vinter

Smuttur til Svalbard, forår og vinter

Vinter på Svalbard er en enestående oplevelse. Nordlys og det spæde forårslys oplyser de isdækkede landskaber, der udforskes i hundeslæde og på snescooter. Chancerne for at se isbjørne er også gode.

LÆS MERE

5 dage fra 8.395 kr.

Syd for den sydlige polarcirkel

Syd for den sydlige polarcirkel

Denne ekspedition tager dig dybt ind i Antarktis’ forunderlige verden. Målet er at sejle længere mod syd end på vores øvrige krydstogter og krydse den sydlige polarcirkel.

LÆS MERE

18 dage fra 115.200 kr.

Bestil tilbud