MarcoPolo, miljø og mennesker

Hos MarcoPolo gør vi det, vi brænder for: Vi sender rejsende ud i verden på fantastiske rejser til jordens mest eksotiske hjørner. Flere og flere rejser langt ud i verden for at opleve nye spændende destinationer, og rejseindustrien er i rivende udvikling. Det er vi både glade for og stolte af at være en del af. Samtidig er vi dog også bevidste om, at turisme – og i særdeleshed oversøiske rejser – har en massiv indvirkning på både miljøet og lokalsamfund verden over.

Vi har mulighed for at mindske det aftryk, som både vi og vores kunder efterlader sig i verden, og den mulighed har vi valgt at gribe. Det er vores overbevisning at, hvis alle yder en lille indsats inden for bæredygtighed, er den samlede effekt stor, og det er til gavn for både miljøet, os og ikke mindst fremtidige generationer.

Kunder – CO2-kompensation for rejsen
Oversøiske rejser er med fly og lokal transport en stor synder i det store CO2-regnskab. For eksempel udgør CO2-udledningen på en typisk MarcoPolo-rejse næsten 35 % af en gennemsnitlig danskers CO2-udledning på et helt år! Det er med andre ord en problemstilling, vi som rejsebureau bør forholde os til. Vi kan naturligvis ikke stoppe med at sælge flybilletter eller lave rejser. Men vi kan sørge for, at alle, der rejser med os, kompenserer for den CO2-udledning, de udleder på deres rejse, ved at støtte projektet ”Jacundá REDD+” i Brasilien. Ved at gøre det bliver CO2-udslippet på rejsen fuldt kompenseret.

Læs mere om CO2-kompensation

Partnere – fokus på bæredygtighed
Vi samarbejder med en lang række partnere verden over og lægger i dette samarbejde vægt på partnernes sociale og miljømæssige ansvar. Nogle leverandører gør en stor indsats både for miljøet, lokalsamfundet og deres medarbejdere, mens andre har et stykke vej at gå endnu. Dette vægter højt i vores valg af partnere.

Læs mere om vores partnere

Medarbejdere – miljø og mennesker
Vi gør naturligvis også selv en indsats, når det kommer til både miljømæssig og social bæredygtighed.

Et af de områder, vi har særligt fokus på, er CO2-udslip, og derfor kompenserer vi naturligvis – på samme måde som vores kunder – for flyrejsen, når vi rejser i arbejdsøjemed. Når det er sagt, bruger vi, når det er muligt, Skype til afholdelse af møder frem for at rejse. Desuden arbejder vi på at reducere vores papirforbrug. Rejsedokumenter sendes derfor ud digitalt, ligesom interne præsentationer og dokumenter deles digitalt. De traditionelle trykte kataloger er også erstattet af vores hjemmeside.

Medarbejdernes trivsel er ligeledes et område, som vi har fokus på. Vi foretager løbende medarbejdertilfredshedsundersøgelser, hvor vi tager temperaturen hos MarcoPolos medarbejderne, således at vi hele tiden har fingeren på pulsen i forhold til medarbejderne trivsel og arbejdsglæde. Derudover afholdes der årlige og halvårlige MUS-samtaler. Vi anser det desuden for vigtig at være med til at uddanne studerende og ledige ved at tilbyde praktik og elevpladser i virksomheden. Vi har således gennem årene haft glæden af at samarbejde med praktikanter og elever inden for både salg, økonomi og marketing.

Snak med en, der har været der. Få et tilbud på din unikke rejse

Få et tilbud på din unikke rejse        Ring på 70 12 03 03

Du skal bare fortælle os om dine rejsedrømme. Så ordner vi alt det praktiske. Start drømmerejsen her.

Få et uforpligtende tilbud
70 12 03 03 Book et møde Send rejseforespørgsel